17.03.19

Реформи в освіті

Освіта, сповідь дитини...
Цікаві міркування одного учня європейської школи...




- Я більше не можу всього цього виносити. Всі ці "ти впораєшся! Я вірю в тебе!" "Ну нічого, що не зробив домашнє завдання, не страшно". "Не встиг на іспиті? Хочеш додаткову годину? А калькулятор хочеш? Чи: можеш скористатися телефоном і погуглити. Все вийде!"

"Не вийшло? Не переймайся, ти дуже розумний і в усьому розберешся!" При тому, що я навіть не намагався. Я просто сказав, що не вийшло, тому що мені було лінь вирішувати ці десять сторінок.

- Мені набридло, що у мене стільки вільного часу. Мені нічого не треба робити. Мені все сходить з рук. Мені все дозволено, тому що "нічого страшного", "всі в мене вірять", і взагалі "всі унікальні, в своєму темпі, всі генії, креативні і прекрасні!"

- У нас одного разу був учитель математики на заміні. Він перевернув моє ставлення до предмету. Він зайшов в клас - всі кричать, всі в телефонах, всі роблять, що хочуть – і, через хвилину була тиша. Він нікому не посміхався, не робив вигляд, що він наш друг або що ми йому подобаємося. Він не встановлював з нами контакту! Він тупо виганяв тих, хто говорив, і всі заткнулись. Потім він тупо відчитав тему, чітко і ясно. Без лірики, без ігор, без відступів, без кіно, без історій. Задав питання. Попросив навести визначення прямокутника. Якщо навіть ти знав, але неправильно формулював - в стилі "прямокутник - він ...", а не "прямокутник - це ..." - то він не дослуховував і садив на місце з оцінкою "незадовільно". Я був зачарований. Я дивився йому в рот весь урок. У мене жодного разу не виникло бажання заговорити з однокласником, або подивитися, що там у нього в інсті. В той день я зробив всю домашку, нікуди не заглядаючи, тому що я і так все знав, зрозумів і пам'ятав. Він потряс мене. Я не знав, що так взагалі буває.

- Я не хочу вчителів в друзях. Вони ходять з нами в походи, грають з нами в ігри, розмовляють про життя... На перерві, якщо зустрічаєшся з учителем, то починається ... "дай п’яяяяять", розмови за життя, всі такі милі.

Я хочу, щоб було як з тим учителем математики. Якщо він тебе взагалі помітить, то ти відчуваєш себе королем! А якщо не просто кивне, а помахає, то це честь, честь! А не ось це все типу: "всі ми тут офонаріти як щасливі один одному!"

- Я не хочу розповідати свою думку як навчальний матеріал. Я не хочу "що ви про це думаєте?" і "оооо, яка цікава думка!" Просто проведіть мені урок історії, і все! Не треба розвивати в мені мислення, просто дайте інформацію. Ось як той учитель. Тупо виклав про прямокутники, всім роздав по , щоб працювали.

- Я не хочу, щоб у мені розвивали творчу свободу. Я хочу щоб як в Англії (він має на увазі свою річну поїздку в англійську школу): навіть коли я робив презентацію по "Саду земних насолод" і здавався собі неоціненно геніальним, мене завернули, бо "спочатку навчися ставити крапки в кінці речень. Не такий вже ти і бетмен… Також, ми цінуємо твою думку, але і на фактичний матеріал зважай. Іди читай, неук! Працюй давай. 

"Вдруге я склав блискуче і був кращим на потоці, але я хочу, щоб мені ткнули в те, де я дебіл! А чи не ось це все "оооооо, який розумний хлопчик! Як прекрасно! Як глибоко! Давайте прослухаємо наступного генія! Що? У тебе тут дві кози з носа замість реферату? Ну нічого, розкажеш нам свою безцінну думку, коли будеш готовий ... "