10.02.15

Педагогіка...

 Краща вчителька

На початку навчального року класний керівник шостого класу стояла перед своїми колишніми п'ятикласниками. Вона оглянувши своїх дітей сказала, що всіх їх однаково любить і рада бачити. Це було брехнею, так як за однією з передніх парт, зіщулившись у грудочку, сидів один хлопчик, якого вчителька не любила.

Вона познайомилася з ним, як і з усіма своїми учнями, у минулому навчальному році. Ще тоді вона помітила, що він не грає з однокласниками, одягнений в брудний одяг і пахне так, ніби ніколи не мився. З часом ставлення вчительки до цього учня ставало все гіршим і дійшло до того, що їй хотілося покреслити всі його письмові роботи червоною ручкою і поставити одиницю.

Якось раз завуч школи попросив проаналізувати характеристики на всіх учнів з початку навчання їх у школі, і вчителька поставила справу нелюбимого учня в самий кінець. Коли вона, нарешті, дійшла до неї і без всякого бажання почала вивчати її, то була приголомшена.

25.12.14

Про вчителя…


Висловлювання відомих людей про вчителя

Українці не вважають професію вчителя престижною про що свідчать результати опитування…

...Державна посада..., яка полягає у всілякому піклуванні про виховання хлопчиків і дівчаток... Ця посада значно важливіша від усіх найвищих посад у державі.
Платон
Жодна книга не повинна і не може замінити духу вчителя.
А. Дістервег
Хороший учитель не пропускає жодної нагоди, щоб навчити чогось корисного.
Я. А. Коменський
Якщо вчитель поєднає в собі любов до справи і до учнів, він — досконалий учитель.
Л. Толстой
Не існує методів навчання без учителя.
М. М. Пістрак
Завдання педагогів найпочесніше — створювати людські кадри для всіх галузей нашого життя.
А. С. Макаренко
Учитель — це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.
В. О. Сухомлинський
Важко переоцінити роль справжнього педагога. Він не лише і не стільки джерело інформації, скільки духовна опора дитини, її реальний ідеал.
М. Амосов

16.12.14

"Зброя" Вчителя ...

Сміх і гумор у роботі сучасного педагога
Сучасна освіта потребує педагога, який має високі інтелектуальні та комунікативні якості, здатного критично мислити і творчо підходити до вирішення завдань, що поставлені перед ним. Пошук нових шляхів підвищення ефективності освіти стимулює й пошук педагогічних технологій, що дозволяють використовувати особовий потенціал вчителя, застосуванню якого раніше не відводилося достатньо уваги.

   Педагогічну цінність представляють такі властивості людської природи, як гумор, дотепність і сміх. Почуття гумору фахівці ставлять в один ряд з іншими необхідними емоційними особливостями, що становлять професійну компетентність педагога. Проте можливості сміху в педагогічній практиці вивчені ще не повною мірою.

Перше за все відзначимо, що в основі сміху лежить усвідомлення учасниками педагогічної комунікації різних невідповідностей між очікуваним і тим, що сталося, між видимим і реальним, між метою й засобами, формою і змістом тощо, що створюють комічний ефект і сприяють формуванню доброзичливих взаємостосунків.

У зв'язку з цим має сенс говорити про дві необхідні умови виникнення сміху. Однією з умов, що викликають сміх, є критика та знецінення певних норм і умовностей. По-друге, це відчуття радості, яке переповнює тих, хто сміється.
Спектр емоцій, що доставляють людині задоволення, багатоманітний — перевага, радість життя, веселощі, задоволення, безпека, благополуччя, гра тощо. Не дивлячись на те, що такого роду розділення дуже умовне, саме ці два аспекти — критичний і захисно-розважальний — нас цікавлять у першу чергу, коли йдеться про педагогічний аспект сміху.

13.12.14

Для Вчителя...

Сон вчителя...
Поради учителю: як добре виспатись уночі
Безсоння заважає вам ночами спати?

Якщо ви страждаєте ночами безсонням, то вам зрозумілий вираз «клювати носом», і, найімовірніше, ви не раз були в подібній ситуації. Таке часто відбувається наступного дня після поганого нічного сну. Під час чергової тривалої наради, ви щосили прагнете тримати очі відкритими, підтримуючи голову рукою. Єдине бажання, що вас опановує, – якнайшвидше прийняти горизонтальне положення.

Час роботи вчителів виходить далеко за загальноприйняті у школах рамки «з восьмої ранку до третьої дня», доки діти знаходяться у школі. Учителі витрачають дуже багато часу на різного роду наради, перевірку домашніх завдань, підготовку до уроків наступного дня, що значно підвищує рівень тривожності.

Успішні вчителі в перебігу робочого дня, як жонглери, вимушені балансувати дюжиною м'ячів у повітрі і не у змозі розслабитись увечері. Їх тримає в напрузі необхідність підготувати або вивчити купу документів, не відпускають спогади минулого дня, у тому числі про учнів, які щось не зрозуміли, невлучно відповідали й так далі. А це створює стійкі та часом непереборні бар'єри для міцного і спокійного сну. Додайте до цього стреси, пов'язані з учительською зарплатою, реальні та потенційні загрози зниження доходів, а іноді й можливість зовсім утратити робоче місце, і... у вас сформується стійке безсоння з масою вкрай небажаних наслідків.
До чого призводить поганий сон?

16.07.14

Про освіту...

15 пунктів, котрі лежать в основі мотивації студентів Гарвардського університету.

1. Якщо ти зараз заснеш, тобі, звичайно, насниться твоя мрія, але якщо ти зараз повчишся, ти втілиш свою мрію в життя.

2. Коли ви думаєте, що вже запізно, насправді ще рано.

3. Муки навчання лише тимчасові. Муки неуцтва ігнорування - вічні.

4. Освіта - це не час. Освіта - це зусилля.

5. Життя - це не лише навчання, але якщо ти навіть не можеш пройти через цю частину, то на що ти, взагалі, здатний?

6. Насолоджуйся невмолимим болем.

7. Це про тих, хто робить усе раніше, це про тих, хто докладає зусилля, це про тих, хто по-справжньому зможе насолодитися своїм успіхом.

20.06.14

10 правил життя Айнштайна

Айнштайн та його 10 правил


Вчений-загадка.
10 правил життя видатного фізика, громадського діяча-гуманіста, людини, котра залишила яскравий слід в історії людства, 
Альберта Айнштайна.
  • 1. Всі ми генії. Але якщо Ви будете судити рибу по її здатності лазити по деревах, то вона проживе все життя, вважаючи себе дурепою.
  • 2. Збіги (співпадіння) - це один із способів, за допомогою яких Бог зберігає свою анонімність.
  • 3. Уява набагато важливіша за знання. Знання спираються лише на те, що ми зараз знаємо і розуміємо, в той час як уява включає в себе цілий світ і все те, що ми коли-небудь зрозуміємо і дізнаємося.
  • 4. Великі уми завжди стикаються з лютим опором з боку умів посередніх. Посередності не в змозі зрозуміти людину, яка відмовляється сліпо схилитися перед прийнятими забобонами, а замість цього мужньо і чесно використовує свій інтелект.
  • 5. Потрібно прагнути не до того, щоб домогтися успіху, а до того, щоб стати корисним.
  • 6. Людина, яка ніколи не помилялася, ніколи не пробувала нічого нового.