Висловлювання відомих людей про вчителя
Українці не вважають професію вчителя престижною про що свідчать результати опитування… |
...Державна посада..., яка полягає у всілякому піклуванні про виховання хлопчиків і дівчаток... Ця посада значно важливіша від усіх найвищих посад у державі.
Платон
Жодна книга не повинна і не може замінити духу вчителя.
А. Дістервег
Хороший учитель не пропускає жодної нагоди, щоб навчити чогось корисного.
Я. А. Коменський
Якщо вчитель поєднає в собі любов до справи і до учнів, він — досконалий учитель.
Л. Толстой
Не існує методів навчання без учителя.
М. М. Пістрак
Завдання педагогів найпочесніше — створювати людські кадри для всіх галузей нашого життя.
А. С. Макаренко
Учитель — це перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.
В. О. Сухомлинський
Важко переоцінити роль справжнього педагога. Він не лише і не стільки джерело інформації, скільки духовна опора дитини, її реальний ідеал.
М. Амосов
Справа вчителя найважча... Подивись, одна сильна людина перед вихованням однієї дитини виявляє слабкість. А він цілій групі дітей дає знання і виховує їх, що можна з цим зрівняти!
Алішер Навої
...Хто бажає, щоб народ був щасливим і виховувався успішно, той повинен визнати першою і необхідною умовою досягнення цієї мети виховання й освіту вчителів, а також їх стан, який відповідав би їхньому важливому обов'язку... Якщо ви турбуєтеся про своїх дітей, потурбуйтеся про процвітання тих, кому довірено їх виховання.
А. Дістервег
Люби вчителя, як батька, і ніде не залишайся з більшим задоволенням, ніж під його наглядом.
Я. А. Коменський
Якщо вчитель має лише любов до справи, він буде хорошим учителем. Якщо вчитель має любов до учня, як батько, мати, він буде кращий від того вчителя, який прочитав усі книжки, але не має любові ні до справи, ні до учнів.
Л. Толстой
Чим більше вчитель сам учитиметься, обдумуватиме кожен свій урок і зіставлятиме з силами учня, чим більше стежитиме за ходом думок учня, чим більше викликатиме на відповіді і запитання, тим легше вчитиметься учень.
Л. Толстой
Мені здається, сила дії уроку... цілком залежить... саме від особистості самого вчителя, від його персональної чарівності, від оригінальності його характеру, від виразності й цікавості його поведінки в класі.
М. Шагінян
Учителю потрібно трудитися багато років, щоб побачити предмет свого творіння...; нікого так часто не відвідує почуття невдоволення, як учителя; ні в якій праці помилки і невдачі не призводять до таких важких наслідків, як у вчительській… Учителю часто буває ніколи подумати про себе, оскільки він змушений думати про інших, і це для нього не самопожертва, не покірливість долі, а справжнє щастя особистого життя.
В. О. Сухомлинський
Що сталося б з народом, із суспільством, з державою без його (учителя) тихої, скромної, працелюбної діяльності? Він один ще не в змозі все зробити, але він закладає основи всьому і без нього відразу поширюватиметься серед нас варварство.
А. Дістервег
Кожен педагог зовсім не матрац, набитий чеснотами, а особистість, певний склад характеру, особлива "порода" — кожен у своєму стилі.
В. Н. Сорока-Росинський
Де шкільна справа перебуває в занепаді, винен учитель; де вона добре поставлена, там вона цим зобов'язана вчителю. *
А. Дістервег
Учитель не може працювати наодинці, а тому він повинен піклуватися про те, щоб учителі школи збиралися разом і обговорювали ті завдання, які вони повинні провадити в життя, а також обговорювали способи виконання цих завдань.
С. Т. Шацький
Я вважаю, що основа педагогічної підготовки — широка загальна освіта, знання і розуміння людей, уміння розбиратися у філософських питаннях, інтенсивний суспільний інтерес. Якщо педагог позбавлений цього, він — педагог без фундаменту.
П. П. Блонський
...Учителю потрібно володіти величезним талантом людинолюбства і безмежною любов'ю до своєї праці й перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів — а без цих важливих якостей праця педагога перетворюється в муку.
В. О. Сухомлинський
Привчай учня працювати, примусь його не лише полюбити роботу, а настільки з нею зріднитися, щоб вона стала його другою натурою.
А. Дістервег