8 типів вчителів,
яких можна зустріти в кожній
школі
Бос - зарозумілий нарцис
Для такого викладача набагато важливіше дотримання учнями зовнішніх правил, які підкреслюють високий статус педагога, його перевага і велич, ніж сам освітній процес.
Він заохочує тих учнів, які активно захоплюються ним і його ідеями. Ставлення визначається ступенем відданості школярів, досягнутими перемогами, особливо якщо вони приносять славу вчителю. Для таких викладачів характерно зарозумілість, самоуправство, імпульсивна безвідповідальність рішень і вчинків.
Командир- самовпевнений вихователь
Ці вчителі завжди повністю впевнені в своїй правоті ( «Я знаю, як треба»), а в учнях вони бачать своїх підлеглих. Спілкування в класі будується, як правило, на основі наказів і розпоряджень.
Жорстка дисципліна і беззаперечне підпорядкування - те, в чому вчитель бачить сенс школи, і вимагає їх дотримання. При цьому він може займатися вихованням учнів, формувати в них необхідні, з його точки зору, особистісні якості. Показувати, як важливо досягати поставлених цілей і результатів.
Учитель сам визначає, чого потребують школярі і забезпечує їм відповідні умови. У викладанні він часто спирається на інструкції і вимоги органів управління освітою.
Диригент-холодний керівник
Він орієнтований на досягнення зовнішньої ефектності, чіткості і злагодженості групової роботи. Кожному відводиться певна роль, яка визначає місце в груповий діяльності, яка будується педагогом на основі методичних рекомендацій.
Такий учитель терпляче пояснюється все необхідне, але строго дозує активність учнів відповідно до свого сценарієм. Ініціатива ігнорується або припиняється. Такий педагог спілкується формально і ввічливо, але завжди холодно.
Пастушок - байдужий флегматик
Такий учитель байдуже ставиться до організації навчального процесу, до досягнення освітніх результатів і навіть до їх імітації. Він ніби не помічає проступків учнів, в тому числі їх відвертого хамства, не реагує на них, часто прикриваючись псевдогуманістичною філософією: «Це прояв особистості дитини, він так самовиражається ...»
Спілкування в класі носить відсторонений характер, виникаючі проблеми вчитель ігнорує, уникає напруги. Такий педагог береже свої нерви. Він орієнтований насамперед на фізичне благополуччя школярів, забезпечення їх безпеки.
Офіціант-нерішучий гуманіст
Учитель щиро намагається в навчанні керуватися принципами гуманістичної педагогіки. Він готовий допомагати і підтримувати, приділяє багато уваги запитам дітей, намагається захопити їх корисною діяльністю. Але через недостатню чіткості в постановці завдань, низької вимогливості до рівня оцінок і нерішучості, коли справа стосується поганої поведінки учнів, учитель в результаті починає потурати їхнім примхам.
Він не здатний реально організувати навчальний процес так, щоб він вів до визначеної мети. Педагог в більшій мірі обслуговує інтереси учнів, чим керує процесом чи створює умови для їх особистісного розвитку.
Тренер - амбітний переможець
Учитель-наставник направляє активність учнів в сторону досягнення амбітних цілей. Він зацікавлений перш за все в високих результатах, в перемогах школярів на престижних конкурсах і олімпіадах, в їх успішній кар'єрі.
У вмкладацькій діяльності він орієнтується на можливості учнів і їх життєві плани. Його спілкування відрізняється чіткістю і конкретністю, часом може набувати форму жорстких вимог. Учитель стимулює активність школярів, яка спрямована на їх всебічний особистісний розвиток, подолання різного роду слабкостей та недоліків, надбання нового соціального досвіду.
Експерт - зацікавлений спостерігач
Така педагогічна позиція найбільш ефективна при роботі з обдарованими учнями з високою мотивацією. Учитель стимулює самостійну дослідницьку і проектну діяльність і мінімально втручається в її процес.
Він докладно аналізує результат, розбирає зміст і стиль вийшла роботи. Фіксується наявність фактичних помилок, виявляються причини їх виникнення, виражається своє ставлення до результатів. В особистому спілкуванні дуже зацікавлений, толерантний і доброзичливий.
Консультант - тактичний радник
Учитель орієнтований на високу якість роботи кожного учня. Він складає план роботи з урахуванням персональних цілей, інтересів і пріоритетів школярів. Потім покроково супроводжує її, тактовно виправляє помилки і недоліки. Він розбирає непорозуміння, стежить за організацією самостійної роботи з інформаційними ресурсами.
В основі його спілкування лежить постановка проблемних питань, яка активізує активність учнів і показує їм актуальність того, чому вони вчаться. Його спілкування характеризується шанобливим ставленням до школярів, коректністю критичних зауважень, які не зачіпають оцінку особистості учнів.
Натхненник http://osvitanova.com.ua